wtorek, 3 marca 2015

Piosenka francuska

Ponieważ pamiętam jeszcze czasy, kiedy ze względów politycznych piosenka angielskojęzyczna była w środkach masowego przekazu mało obecna, natomiast piosenka francuska (i inne europejskie) została ludowi udostępniona,  wciąż mam do tej piosenki sentyment. I nawet nie tak bardzo przeszkadza mi, że nie znam francuskiego i w związku z tym mam raczej ogólne pojęcie o czym śpiewają. Niestety moje nieliczne próby nauczenia się francuskiego kończyły się na ogół po dwóch lekcjach. Niemniej jednak cieszę się, że mogę sobie te starocia na jutubie pooglądać.





4 komentarze:

  1. Bardzo lubię piosenkę francuską i filmy. Serial "Profil" powtórzenie teraz leci na chyba AXN. Generalnie lubię filmy inne niż amerykańskie. I piosenki inne. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, amerykańskie filmy są przewidywalne i moralizatorskie aż do bólu :) Choć zdarzają się wyjątki. Ja też generalnie oglądam te inne. A telewizji nie mam.

      Usuń
  2. Jak kto zna angliczanski, to moze sie francuskiego nauczyc za darmo internetowo, duolingo.com sie wybiera. Gada sie samemu do mikrofonu, slucha native spikera, czyta, pisze itd, ale podstawy angielskiego sa konieczne. Ja tak trenuje hiszpanski plus TVE satelitarna, jakos postepy sa. Jak sie opuszcza, to jakis czas przypomina mailowo, ze sie przerwalo nauke, po kilku tygodniach przestaje, to duolingo znaczy

    OdpowiedzUsuń